Perusterveydenhuolto kuntalaisille korona-aikana, erityisesti lapsille!

VALTUUSTOALOITE 24.11.2021

Perusterveydenhuolto kuntalaisille korona-aikana, erityisesti lapsille!

Lempäälässä on korona-aikana supistettu perusterveydenhuoltoa eri osilta. Aiemmin oli kohteena mm. Suunterveydenhuolto, nyt lapset.

Lempäälän perussuomalaiset ja muut allekirjoittaneet valtuutetut vaadimme riittäviä resursseja lasten perusterveydenhuollon turvaamiseksi.

Lasten tulee saada aina tarvittaessa lääkäripalveluja, eikä heitä voi jättää mm. Kipeän korvan kanssa kotio odottamaan koronatestin tulosta muutamaksi päiväksi. Lasten tulee myös saada vuosittaiset neuvolatarkastuksensa, niitä ei voida vallitsevan koronatilanteen vuoksi jättää tekemättä ja täten vaarantaa lasten turvallisuutta monella eri osa-alueella.

Emme voi lisätä väestöä, jos meidän tulee jo nyt resurssien puutteen vuoksi supistaa toimintaa perusterveydenhuollossa.

Me allekirjoittaneet valtuutetut emme pidä hyvänä sitä, että koronan varjolla supistetaan perusterveydenhuoltoa ja laiminlyödään kuntalaisten terveys siten. Lempäälän ei tule pitää laajempia koronatoimia, kuin muu Pirkanmaa, vaan pyrkiä palvelemaan kuntalaisia edelleen parhaalla mahdollisella tavalla. Ymmärrämme toki että vallitseva koronatilanne vaikuttaa kuntaamme, mutta toimia tulee suhteuttaa ihmisten yleiseen terveyteen.

Aloitteen laatijana Lempäälän Perussuomalaisten valtuustoryhmä

Heidi Alakoski