Lempoisten Uimalan avantouinti mahdollisuuksien parantamisesta, Perussuomalaisten valtuustoryhmä

Kuntalaisten hyvinvointia voidaan edistää parantamalla avantouimareiden uintimahdollisuuksia.
Avanto on ollut suositussa käytössä aamuvarhaisesta iltamyöhään. Avantouimarit joutuvat pakkasessa vaihtamaan vaatteet pihalla tai omassa autossa. Ensi talveksi olisi mahdollista parantaa avantouimarien uintimahdollisuuksia niin, että saisi avaimen tai kulkulätkän uimalarakennukseen, jotta pääsee vaihtamaan vaatteita sisätiloihin sekä käymään vessassa. Avaimen käyttöoikeus on käytössä mm. Hervannassa Suolijärvellä.

Selvitettäisiin kulkulätkien tai avaimien käyttöoikeuksien antamista maksua vastaan kunnasta uimalarakennukseen.
Selvitettäisiin seuran, yhdistyksen tai yrityksen mahdollisuutta ottaa hoitaakseen viikkosaunan ylläpito avantouimareille.
Selvitettäisiin myös voisiko sama toimija kehittää kahvila toimintaa läpi vuoden mahdolliseksi.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä sekä allekirjoittaneet esitämme, että avantouimareille olisi mahdollisuus saada kulkuoikeus rakennukseen, jossa pääsee vaihtamaan vaatteet ja pääsisi vessaan. Lisäksi selvitettäisiin toimija, joka hoitaisi kahvilatoimintaa sekä saunavuoroja.

Valtuuston kokous 28.4.2021